Aankoopvoorwaarden

1. Algemeen

1.1 Deze aankoop- en bezorgingsvoorwaarden (‘Aankoopvoorwaarden’) gelden wanneer u als privépersoon (‘Klant’) een bestelling doet op de website goldenmoose.se of verwante websites van het merk Golden Moose, dat in bezit is van Barshopen i Stockholm AB (bedrijfsnr. 556855-7523).

1.2 Onder voorbehoud van eventuele zet- en typfouten in deze Aankoopvoorwaarden en overige communicatie in al onze kanalen.

1.3 Neem bij vragen over ons of onze voorwaarden contact op met onze klantenservice.

2. Overeenkomst en bestelling

2.1 Om een aankoop te kunnen uitvoeren moet u als Klant de Aankoopvoorwaarden accepteren. Een overeenkomst tot aankoop wordt bij het afrekenen tot stand gebracht. Wij behouden ons het recht voor om onder bijzondere omstandigheden, zoals bij technische problemen of wanneer een product is uitverkocht, een bestelling te weigeren of te annuleren.

2.2 Personen onder de 18 jaar moeten toestemming van een voogd hebben om een bestelling te kunnen doen.

3. Prijzen en betaling

3.1 Alle prijzen op de website worden in de lokale valuta weergegeven en zijn met inbegrip van 25 procent btw.

3.2 Betaling wordt uitgevoerd via Klarna Checkout of eventueel via een alternatieve betalingsoplossing die bij het afrekenen wordt aangeboden. De Aankoopvoorwaarden van Klarna vindt u hier.

3.3 Door een aankoop op de website uit te voeren gaat u akkoord met de Aankoopvoorwaarden van Barshopen i Stockholm AB.

4. Bezorging

4.1 De normale bezorgtermijn is 1–3 werkdagen binnen Zweden en 3–6 werkdagen binnen Europa. In het hoogseizoen kan de bezorgtermijn langer zijn.

4.2 De verzending is gratis, tenzij bij het afrekenen anders wordt aangegeven.

4.3 Onze leveringen worden voornamelijk uitgevoerd door DHL, PostNord, UPS en Bring. Wij bieden bezorging bij een afhaalpunt of bij u thuis aan, afhankelijk van waar u zich bevindt. Bij het afrekenen ziet u welke bezorgopties voor u beschikbaar zijn.

4.4 Als u uw pakket niet bij het afhaalpunt ophaalt of als de bezorger het pakket niet bij u thuis kan afleveren, wordt het pakket aan ons geretourneerd. Wij brengen een bedrag van €20 in rekening voor de onkosten die dit met zich meebrengt.

4.5 Als u een product hebt besteld en u zich na de verzending van het product bedenkt, moet u het pakket volgens de onderstaande voorwaarden van het herroepingsrecht aan ons terugsturen.

4.6 Als u als Klant bij het afrekenen onjuiste informatie, een onjuist bezorgadres of onjuiste contactgegevens opgeeft en dit extra kosten voor Barshopen i Stockholm AB veroorzaakt, behouden wij het recht voor om een bedrag bij u in rekening te brengen voor deze extra kosten.

5. Herroepingsrecht en retourzendingen

5.1 U kunt een bestelling bij ons altijd binnen 30 dagen terugsturen. Dit betekent dat u gedurende 30 dagen na het ontvangen van het pakket over de mogelijkheid beschikt om het product terug te sturen en uw geld terug te krijgen. De kosten voor de retourzending betaalt u als Klant zelf. Neem contact op met onze kantenservice als u gebruik wilt maken van deze mogelijkheid.

5.2 Voor het herroepingsrecht en retourzendingen geldt dat het product ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking en/of buitenverpakking moet worden teruggestuurd. Zo zijn wij er zeker van dat het product onbeschadigd wordt geretourneerd.

5.3 Indien het product bij een retourzending is behandeld op een manier die wij als onnodig beschouwen om de eigenschappen en functie vast te stellen, brengen wij de waardevermindering die daardoor ontstaat, in rekening. Hetzelfde geldt bij eventuele transportschade die kan worden teruggeleid op gebrekkige verpakking door u als Klant.

5.4 Als u reeds voor uw product hebt betaald, krijgt u het bedrag terugbetaald nadat het product door ons is ontvangen en de staat is gecontroleerd en goedgekeurd. Terugbetaling wordt normaal gesproken binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending uitgevoerd. Als u via een factuur betaalt, en de factuur nog niet betaald is, dient u als Klant Klarna op te dragen om de factuur niet te betalen of de betaaldatum uit te stellen.

5.5 U bent als Klant verantwoordelijk voor de portokosten bij het uitvoeren van het herroepingsrecht of bij een retourzending.

5.6 U draagt het risico bij een retourzending. Het risico omvat o.a. het terugbezorgen van het product. U kunt daarom het beste een verzendmethode gebruiken waarbij u een verzendbewijs ontvangt en de verzending kunt volgen.

6. Garantie en reclamatie

6.1 Tenzij anders is aangegeven, geldt voor al onze producten een garantie van 12 maanden. De garantie dekt uitsluitend fabricagefouten, geen fouten die zich voordoen doordat het product aan ruwe of onzorgvuldige behandeling is blootgesteld.

6.2 Een aantal voorbeelden ter verduidelijking van wat niet door de garantie wordt gedekt:

  • Defecten en schade die verband houden met diefstal, brand, waterschade of schade die het resultaat is van blootstelling van het product aan uv-straling;
  • Schade of fouten die worden veroorzaakt door onjuist gebruik (stoten, deuken, vallen enz.), ongelukken of ongeoorloofde reparatie of aanpassing;
  • Uiterlijke veranderingen, schade en defecten vanwege normale slijtage en veroudering;
  • Schade, fouten of uiterlijke veranderingen die worden veroorzaakt door het plaatsen van de producten in een afwasmachine.

6.3 Denk erom dat de garantie niet geldt voor producten die bij levering ondeugdelijk of beschadigd zijn. U dient hierop te controleren en wanneer dit het geval is, binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket te reclameren.

6.4 Neem contact op met onze klantenservice als u wilt reclameren als gevolg van fabricagefouten die onder de garantie vallen, of als u binnen 14 dagen na de besteldatum wilt reclameren over een product dat niet in optimale staat is ontvangen.

6.5 Wij controleren en testen retourzendingen bij reclamatie volgens uw beschrijving van het probleem. Daarom is het belangrijk dat deze beschrijving zo uitvoerig mogelijk is. Als het product vrij van fouten is, kunnen de kosten die dit voor ons met zich meebrengt, bij u in rekening worden gebracht.

6.6 De garantie kan niet worden overgedragen aan een andere partij: deze geldt uitsluitend voor de persoon die op het betalingsbewijs of de factuur vermeld staat. Het betalingsbewijs of het bestelnummer moet kunnen worden overlegd om aanspraak te maken op de garantie.

6.7 Instructies bij transportschade:

  • Voor een snelle behandeling van de opdracht dient u een duidelijke foto van het beschadigde product te nemen en deze via e-mail naar ons te sturen via support@goldenmoose.com.
  • Vermeld altijd uw bestelnummer als u contact opneemt met onze klantenservice.
  • Reclamatie bij transportschade dient binnen 14 dagen na ontvangst van een bestelling te worden gedaan en geldt per afzonderlijk geval. Daarom is het belangrijk dat u de volledige verzending controleert voordat u een reclamatie doet.
  • Wij behouden ons het recht voor om ofwel een terugbetaling uit te voeren voor het beschadigde product ofwel een nieuw exemplaar naar de Klant te sturen.
  • Als wij bij het testen van een ontvangen product waarvoor is gereclameerd, ontdekken dat het product vrij van fouten is, worden de volledige verzendkosten en eventuele aanverwante kosten bij u in rekening gebracht.
  • In gevallen waarin wij een vervangend product verzenden en u vragen om het beschadigde product terug te sturen, betalen wij de portokosten voor de retourzending. Als de Klant het product waarvoor hij een vervanging heeft gekregen, niet terugstuurt, worden alle kosten, waaronder portokosten, de kosten van het product zelf en aanverwante kosten, bij de Klant in rekening gebracht.

7. Persoonlijke gegevens

7.1 Informatie over onze behandeling van persoonlijke gegevens is opgegeven in ons integriteitsbeleid. Dit beleid vormt een deel van de voorwaarden waarmee u instemt bij het uitvoeren van een bestelling.

8. Force majeure

8.1 Factoren zoals oorlogen, natuurrampen, stakingen, beslissingen van overheidswegen, pandemieën, uitblijvende levering door een subleverancier, omstandigheden die producten duurder maken en vergelijkbare gebeurtenissen waarop wij geen invloed hebben, worden beschouwd als force majeure, wat inhoudt dat Barshopen i Stockholm AB wordt ontslagen van zijn verplichting tot het voldoen aan de overeenkomst die is aangegaan. In dergelijke gevallen kan uw aankoop worden geannuleerd.

9. Geschil

9.1 Eventuele geschillen worden in de eerste plaats opgelost door middel van een gesprek met onze klantenservice. Wij volgen de aanbevelingen van de Zweedse landelijke instantie voor klachten van consumenten en verwijzen voor het overige naar de onlineportal voor onlinegeschillenbeslechting de Europese commissie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

10. Immateriële rechten

10.1 Alle teksten en afbeeldingen op deze website zijn in bezit van Barshopen i Stockholm AB en worden beschermd door Zweedse en internationale wetten op het gebied van auteursrechten.

11. Wijziging Aankoopvoorwaarden

11.1 Wij behouden ons het recht voor om de Aankoopvoorwaarden te wijzigen.


Barshopen i Stockholm AB – bedrijfsnummer 556855-7523

Tulegatan 2A, 113 58 Stockholm, Sweden